Múdrosť dávnych matiek

Túžim po objatí starej ženy,

ktorá mi pošepká, že žijem život verný,

že moje tápanie je len zrením plodov,

že moje slzy stanú sa živou vodou.

 

Že je v poriadku nepatriť k davu,

že je podstatné zapájať svoju hlavu,

že nikdy nie som sama i keď sa najviac bojím,

že sú predomnou tí, čo tvorili cestu cestám mojim.

Že ma vidia, ochraňujú vo dne v noci,

pripravení zakročiť a byť nápomocní.

 

Že neexistuje zlý ani dobrý smer,

“…choď dieťa moje za srdcom a jemu ver,

máš v sebe múdrosť svojich dávnych matiek,

silu otcov i tajuplnosť lesných tetiek.

Nemôžeš stratiť žiaden zo svojich smerov,

tvoj kompas funguje, pokračuj dopredu s vierou,

hoci sa loďka zastaví uprosted mora,

len si dáva čas a tvory čarovné k tebe volá,

pripravené sprevádzať ťa na miesta sväté,

kde spoznáš seba, svoj zmysel v sebe i svete.”

Túžim po objatí, ktoré bude teplé a hrejivé,

s vôňou domova, živé a vábivé,

ktoré mi poleje všetky vädnúce korienky,

a zlatým svetlom zaleje spomienky.

 

Túžim cítiť ťa milá babička,

s tvojím vhľadom, ako žiť z ľahúčka,

iskru v tvojich očiach z života za životom,

čitajúc príbehy medzi riadkami tvojim okom,

ktoré vidí viac, než bežný tvor vie,

v ktorom príbeh ľudstva plynie a znie.

Teplo tvojho magického hlasu zaleje ma plne,

odovzdane ležiac ti na hrudi v teplej vlne,

s dôverou, že všetko žije v súlade s prírodou,

že neexistuje zlo, len smútok bez hlasov.

 

Že dokážem všetko, na čom mi záleží,

že nemôžem sa iba báť a žiť život vo veži,

hoc výhľad mi ponúkol možnosť dorásť v ženu,

teraz prišiel čas zísť na zem a započať premenu,

v kráľovnú svojich dní, pannu i milenku,

ženu tisícich podôb a predsa len jedinkú.

Uveriť v svetlo, ktoré môžem priniesť tomuto svetu,

vo farbách môjho príbehu, pádu i vzletu.

 

“Som v Tebe maličká, naveky vekov,

som tvoja babička, ty môj čarovný kvietok.”

Leave a comment